Radroute in Panaci, Suceava, Rumänien

Catrinari

Traseul începe chiar din centrul comunei Panaci, din fața primăriei. De aici urmați drumul betonat ce continuă spre Coverca și Drăgoiasa. La intrarea în satul Drăgoiasa începe drumul pietruit, pe care însă se poate merge destul de bine. Zona aceasta prezintă un peisaj cultural deosebit dominate de casele imprăștiate pe Valea Pârâului Neagra și alternanța de pășuni și fânețe. De aici se continuă spre localitatea Glodu, situată mai jos pe vale. Odată ajunși în Glodu, facem stânga pe strada din centru (e singura stradă evidentă pe care o veți întâlni pe stângă, după indicatorul rutier de intrare în localitate – Gura Glodului). De aici până în satul următor, Catrinari, trebuie să țineți direcția stângă în cele două intersecții ce vor urma. Atenție, la cea de-a doua bifurcație trebuie să intrați pe drumul din stânga, cel cu suprafață mai accidentată. De aici, după un urcuș susținut, îngreunat și de bolovanii de pe drum, ajungem deasupra satului Catrinari. Aici vi se va deschide o perspectivă frumoasă asupra Văii Pârâului Negrișoara și se observă foarte bine și drumul pe care urmează să-l urcăm până în Pasul Păltiniș, situat în stanga noastră. Din Pasul Păltiniș drumul coboară spre satul cu același nume, unde vom întâlni drumul betonat pe care l-am urmat cu câteva ore mai devreme. Facem dreapta pe drum și coborâm spre locul de start, Panaci.