Radroute in Velké Pavlovice, Südmährische Region, Tschechische Republik

Velké Pavlovice - Rozhledna Maják - Křepický památník

Cca šedesátikilometrová trasa po Velkopavlovicku - Hustopečsku. Začínáme v Velkých Pavlovicích, odkud vyrazíme po silnici směr Rakvice. Po přejetí mostu přes dálnici a kruhového objezdu vjíždíme do Rakvic. Projedeme centrem obce kolem kostela sv. Jana Křtitele a zamíříme mírným stoupáním kolem hřbitova s pomníkem dětí utonulých na Dyji v r. 1936 na Přítluckou horu (292 m). Po závěrečném prudším stoupání mezi vinohrady se dostáváme kolem vysílače k rozhledně Maják ze které je nádherný rozhled na celý Lednicko-Valtický arál, Pálavu a Novomlýnské nádrže. Až se rozhledu nabažíme, vyrazíme polní cestou s prudším klesáním do Zaječí, kde si můžeme prohlédnout monumentální kostel Sv. Jana Křtitele se 43 m vysokou věží postavený v pozdně gotickém slohu. Sjedeme centrem obce k Novomlýnské nádrži,  kolem níž projedeme do Šakvic. Po projetí obce a přejetí mostu přes koleje se vydáme na kruhovém objezdu silnicí směrěm na Popice.  Na konci obce se stočíme doprava kolem Popického potoku s rybníkem polní cestou k rozcestí Pod Novosadem. Tam se vydáme doprava směrem na Uherčice. Po cestě nás čeká pár prudších stoupání a klesání. V Uherčicích projedeme celou obcí a po přejetí řeky Svratky odbočíme kolem fotbalového hřiště do obory Bažantnice. Tou projedeme až k silnici, po které se dostaneme do Velkých Němčic. Přejedeme frekventovanou silnici a poté i dálnici a přijedeme do obce Křepice, kde na křižovatce odbočíme vpravo, poté vlevo pře křepický potok, vpravo a pak mezi domy vlevo polní cestou ke Křepickému památníku na kopci Čertoraj, známému i jako Hvězda. Je to velmi zajímavá, ale chátrající nedokončená stavba na místě, odkud údajně maršál Malinovský sledoval zahájení útoku Rudé armády na Brno. Vstup na vlasní nebezpečí!  Dále vede trasa cestou mezi poly přes Žerotínský vrch (382 m) k rozcestí Pod Majákem, kolem smírčího kříže U Josífka, lesem přes Přední Kout (410 m) k silnici do Němčiček, kterými projdeme až k rozcestí u Kraví Hory, kde odbočíme doprava po stezce zpět do Velkých Pavlovic.