addalert addcircleoutline addlocation add arrow-down-left arrow-down-right arrow-down arrow-left arrow-right arrow-up-right arrow-up ascent assessment bin bookmarkoutline calendar-add calendar camera caret-down caret-left caret-right caret-up check chevron-down chevron-right clock close cloud-upload cog collectionsbookmark content-view-grid content-view-list datacheckerflag1 datadownload data-upload descent directions expandhorizontal expand-horizontal-2 expand-horizontal expand-vertical eye-off eye fileadd1 filecopy filenew2 filestatisticadd2 filetaskssubtract file-images-upload fullscreenexit gauge groupadd heart home infooutline info link list-number location-pin lock logout map mobile morevertical mylocation navigateprevious navigation-drawer nearme noteadd pen pencil-write pencil personoutline pindrop place playcirclefilled playlistaddcheck power-button publish refresh remove return routes-favourites scissors search share starhalf staroutline star supervisoraccount synchronize2 text-redo time-upload timeline timer track-route trendingflat trendingup user-add users visibility vote-star-banner warning zoomin badge1 medal3 medal5 starbanner starcircle starsubtract

Gualba y els Gorgs del voltant

14 km Distanz
680 m Aufstieg
690 m Abstieg

(0 Bewertungen)

Salt de Gualba, Gorg Negre, el Suro Gros i formació rocosa Castell de Can Prat. Circular Gualba de Dalt (Parc Natural del Montseny). ACCÉS: Arribem a Gualba per la BV-5115 i travessem el poble, tot recte, fins rètol “Parc Mediambiental”/ Riells. A la última bifurcació, girem a la dreta, cap a RIELLS DEL MONTSENY, per pista forestal: “Camí de Riells a Gualba” o Camí Vell de Gualba. En un parell de quilòmetres, quan ve un revolt a la dreta, aparquem el vehicle en el lateral de la pista forestal. No hi ha gaire espai. RECORREGUT: Just al davant de la pista forestal surt corriol en baixada que ens deixa a la ruta «blava» que va cap el Salt de Gualba, tot girant a la dreta a la cruïlla 4 camins que trobarem. Anem seguint els rètols 'A l'itinerari blau', d’on surt un corriol en ombra, on van apareixent cercles blaus. A la propera bifurcació, tombarem a la dreta, cap amunt en pujada ziga-zaga fins al Mirador del Salt de Gualba: és una gran esplanada amb una barana de fusta per contemplar la gran cascada. Des d’aquí podríem tornar seguint l’itinerari marcat amb pintura groga, que baixa fins el Parc Mediambiental, que des de fa 8 mesos ja no pertany al RACC, i segueixen mantenint les instal•lacions (http://www.parcdegualba.cat/). Però la nostra ruta no acaba aquí. Des del Mirador seguirem corriol en baixada zigzaguejant (atenció talús!) fins al GORG DE LA GOJA, al bell mig del SALT DE GUALBA (té uns 90 metres). La riera de Gualba recull les aigües des del pantà de Santa Fe, així que aquesta cascada normalment sempre porta aigua, doncs quan l'embassament va ple, obren la presa. Podem enfilar-nos una mica pel lateral del saltant, però en compte, doncs és llosa inclinada de pedra polida i relliscosa. Després de contemplar el Gorg de la Goja i el Salt de Gualba, reculem i ens dirigim a la Central hidroelèctrica Nº3, baixant primer fins el gorg que hi ha sota la central, molt bonic, i que també té una petita cascada. Cal creuar la riera per sobre les pedres i canonada de ciment que veurem per accedir a la Central Nº3. Al davant hi surt una pista ampla, que en pocs metres deixarem per girar a la dreta per un petit corriol imperceptible: ull perquè no hi ha fites ni marques. Aquest corriol és en constant pujada, entre pedres i alzines sureres. No té pèrdua perquè sempre és en pujada. Passa pel costat d’una immensa canonada i la línia de pals elèctrics, que ens anirem trobant. El corriol arriba fins una pista més ampla, que només la travessem i seguim el mateix corriol cap amunt (aquí trobarem una fita). És una petita torrentera, en obaga. La torrentera puja fins el Coll de Sesfigueres (veurem canonada i pals elèctrics). ULL aquí, doncs a la dreta hi ha una pista ampla que baixa, però el què cal és continuar seguint amunt, al costat de la canonada i els pals de la línia elèctrica. Més endavant, trobem un corriol que gira a la dreta en baixada, i que hem de seguir. Ens duu fins les restes d’edificacions (ruïnes del Polvorí) i una carena rocosa amb la Creu del Gorg