Radroute in Mediasch, Hermannstadt, Rumänien

Medias NORD25

Traseu dificultate mediu-avansat.

Diferenta de nivel este +875m cu Garmin.

Pentru unii traseul va fi frumos iar pentru alții deloc potrivit… Traseul este foarte dinamic, în total 27 de urcări, în a doua jumătate 16 urcări și coborâri abrupte și scurte, cui îi place să păstreze același ritm nu-i va place traseul… dar merită încercat măcar o dată!

Descriere traseu

Mediaș - Romanești Se merge pe traseul clasic MMM, recomand varianta optimizată: - Urmând culmea paralelă cu strada Greweln, în zona unde MMM face dreapta spre est (P1) se merge înainte și după 150m stânga. Se continuă pe culme cca. 1km până se intersectează în șaua de deasupra Blăjelului traseul MMM ce vine din dreapta urcând prin Valea Legheș/Valea Lungă. - De aici se merge pe MMM până în Romanești, marcaj vechi bulină albă. Din Romanești se continuă pe MMM80 până în șaua care desparte zona Romanești de zona Curciu. Chiar înainte de vârful de pantă din păduricea din șa se face dreapta pe un drum cu iarbă, prin pădure (P2).

Zona Romanești/Curciu - Valea Lungă, traseu de culme: - După cca. 1 km se ajunge într-o șa în pădure unde se merge spre est printr-un jgheab. - Ieșind din pădure se coboară prin pășune spre SE până se intersectează un drumeag unde facem stânga spre NE. După 200m prin câteva tufe se face dreapta. - De aici se intră pe culmea principală spre Păucea/Valea Lungă. Se ține linia de culme MATEMATIC până deasupra de Valea Lungă, cca 8km. - Se începe cu o urcare ;) atenție să nu țineți dreapta că se coboară pe Valea Hulei în Păucea nici stânga căci coborâți în drumul dintre Curciu și Dîrlos. - Mai sunt 12 urcări până în Valea Lungă! Scurte și abrupte! Urmate de tot atâtea coborâri abrupte! - Sunt 3 puncte de belvedere, primele două spre Păucea și ultimul spre Valea Lungă / Mediaș. - Până va fi marcat traseul avem nevoie de hartă/track GPS pentru orientare. În multe din vârfuri avem de ales între două culmi ce pleacă din vârf, în unele vârfuri se ține dreapta în altele stânga, e complicat să descriu exact și complicat de urmărit. Având în vedere că traseul de culme este 90% prin pădure, fără track GPS va fi destul de ușor să te rătăcești. Oricum, ajungi fie în zona Păucea-Valea Lungă fie în zona Curciu-Dârlos. - Înainte de a ieși din pădure, deasupra de Valea Lungă, avem o zonă de tăietură cu spini. Încerc să curăț dar dacă nu reușesc, luați bicicleta pe sus și mergeți prin spini 20m pe culme! Alternativa de a ocoli prin dreapta coboară mult și apoi trebuie urcat înapoi în culme, nu merită. - Din punctul de belvedere cu Mediaș și Valea Lungă, pentru coborâre în Valea Lungă se va alege un picior ce se lasă spre cimitir (vezi poza din album). După 250m de coborâre abruptă, deasupra cimitirului se face dreapta și imediat stânga și după încă 250m se iasă în asfalt unde se face stânga.

Valea Lungă – Mediaș Ca alternativa la cei trei km de asfalt până în Mediaș traseul propune o variantă mult mai frumoasă, cu un punct de belvedere deosebit deasupra Mediașului, dar care adaugă 150m diferență de nivel făcând traseul dificil pentru începători. Cu pauzele potrivite însă poate fi abordat de oricine. La ieșirea din Valea Lungă spre Mediaș se face dreapta pe drumul ce duce la Sfânta Biserică. Se trece chiar prin fața bisericii și se intră în pădure unde se face imediat stânga pe un drum de căruțe în urcare. În zona unde drumul se apropie de marginea pădurii se ține dreapta și se continuă urcarea. După aproape 1km de la biserică urcarea se termină într-o poiană frumoasă pe care o traversăm în coborâre păstrând direcția de mers (spre vest). Se continuă prin pădure în urcare accentuată încă 500m. La ieșirea din pădure se face stânga și se merge pe poteca de la marginea pădurii până se iasă pe culme. Poteca se continuă pe culme prin iarbă. La capătul culmii se ajunge într-un din cele mai frumoase puncte de belvedere asupra orașului, cred că aici este punctul cu cea mai cuprinzătoare panoramă a Mediașului. Se urmărește culmea în coborâre foarte abruptă pe iarbă (atenție!!!) și se ajunge în capătul străzii Livezii. Se face dreapta pe str. Livezii și la capătul ei stânga pe str. Emil Racoviță si se coboară până la stadion. Atenție mare la viteză pe asfalt, în partea de jos drumul se îngustează, pericol mare de accidente! Cui îi place să-mi dea un beep ;)