Cycling Route in Sinj, Splitsko-Dalmatinska Županija, Croatia

Orlova staza

Odlična,zahtjevna i za spremne rekreativce. Dakle ovo je jedna od tri biciklističke staze koje su uređene po projektu MedPaths na području grada Sinja.Ideja staze potiče od BK Vlaji-Sinj. Staza je potpuno označena i na nekim atraktivnim dijelovima postavljene su drvene klupe i stolovi kako bi se biciklisti odmorili kao i svi drugi slučajni namjernici.

Staza započinje iz centra grada Sinja, od disko kluba Picadilly, kroz gradski park, pored hotela Alkar, lijevo i nastavak prema zaseoku Pavići. Sve je asfaltna podloga do zaseoka Beare u selu Zelovo. Tada ima jedan dio od nekih 2 km dobrog makadama /može treking bike/. U centru sela skreće se lijevo i vozi neka tri km po asfaltu , naravno uzbrdo.Na samom vrhu skrenete prema planini Svilaji desno. Opet 3-4 km lijepog makadama i vrhunskog pogleda. Planinarski dom Orlove Stine radi samo vikendom, ali postoji stalno otvoreno sklonište gdje se može prespavati.Ima vode u bunaru /kišnica/. Preporuka je otpješačiti markiranu stazu "Orlove stine" u trajanju od nekih pola sata,a nagrada je predivan pogled na jezero Peruću, planine Dinaru, Kamešnicu i još neke dalje u BIH. Povratak opreznijim spustom jer makadam vreba neoprezne.Ponovo dolazite do centra sela Zelovo, ovaj put skrenete lijevo od crkve.Potom slijedi spust 2 km pa skrenuti na staru "zelovsku" cestu i par km vozite oprezno sa rukama na kočnicama. U podnožju Plišivice  i Zelova skrećete desno na odličan makadam te jurite na Popraduše, oko vas hrastova šuma i sve je predivno.Nailazite na jedan poljanak i kuću u kojoj se živi. Možete i lijevo i desno. Ipak desno je preko livada i moja preporuka, pogotovo u proljeće. Dolazite u Lučane /zaseok Baraći/, onda nagli spust asfaltom do gl.ceste u Lučanima. Vozite se cestom 2 km prema Karakašici i skrenete desno pa nakon 500 m nailazite na makadam prema predjelu Karaguša. Onda opet izađete na asfalt pa se vozite uzbrdo i guštate u pogledu , i tada naiđete na dio zvani Šator. Podsjeća na šume planine Šator. Dakle,nekih 500 metara kroz lijepu hrastovu šumu koja se nadvila nad asfalt. I to je to, brzo ste u Sinju. Ima tu još puno kombinacija za one koji poznaju kraj, ali.....

Preporuča se MTB iako se može odvoziti i treking biciklom. Prometa gotovo da i nema. Ruta od 44 km guštanja za sladokusce  brdskog biciklizma.