Premium Badge Download on the App Store Get it on Google Play Turn-by-turn Navigation Offline Maps Bike Type Optimized Routing Premium Maps Custom Bike Computer Export Routes Route Previews Fall Detection Premium Support

Cycling Route in Almenno San Salvatore, Lombardy, Italy

Giro della Bocchetta del Grassello

2
Open this route in Bikemap Web

Open this route in Bikemap Web

55 km
Distance
1435 m
Ascent
1434 m
Descent
-:-- h
Duration
-- km/h
Avg. Speed
--- m
Max. Elevation

About This Route

Nuovo ed impegnativo giro a scavalco oggi tra la Valle Imagna e la Val Taleggio. Da Clanezzo su per la ciclabile della Valle Imagna, a S. Omobono a dx per Fuipiano e poi le dure rampe che portano ai 1500 m. di Valmana. Inizia la discesa lungo il costone, su sterrato, verso la Bocchetta del Grassello e poi, su sentiero, si punta verso la Val Taleggio in una fitta faggeta fino ai Piazzoli, segue uno sterrato che poco sopra il ponte di Lavina raggiunge la provinciale in Val Taleggio. Superata Peghera si risale alla Forcella di Bura e con la lunga discesa della Val Brembilla ed i saliscendi di Ubiale si ritorna al punto di partenza.

This cycling route is ideal for: MTB

You will cycle on the following surfaces: Paved Unpaved

Customize this cycling route with the Bikemap route planner.

Make it yours!

You can use this route as a template in our cycling route planner so that you donโ€™t have to start from scratch. Customize it based on your needs to plan your perfect cycling tour.