Opens route in mobile browser or app

Rusenski Lom spring ride

by Poiana Andreea

O tura de dezmorteala dupa iarna, care combina salbaticia canionului Rusenski Lom cu soseaua si peisajele rurale bulgaresti.

Am conceput acest traseu pentru 2 zile de pedalat. Anul trecut am plecat de vineri seara cu trenul si am innoptat la Ruse, iar a doua zi la 8 am fost pe bicicleta. Primul pit stop este la Basarbovo. De acolo, practic, intram pe off road in canion. Drumul nu este tehnic, dar este foarte placut. Anul trecut am prins inundatie si am urcat cu bicicletele in spate pe deasupra canionului si am iesit mai repede spre sosea, insa in mod normal acest drum merge pe malul unui rau, in valea canionului.

De la Ivanovo intram pe sosea. Aici e un loc numai bun de o pauza de masa, cu vedere spre canion, de deasupra. Drumul continua pe asfalt pana la urmatorul pit stop, Orlova Chuka. Aceasta pestera, ascunzis pentru 14 specii de liliac, este a doua ca lungime din Bulgaria. (13,4 km)

Dupa ce ne racorim la adapostul stancos al pesterii continuam spre Dve Mogili pe un drum putin rapciugos in prima parte, mai rural. Teoretic, de aici putem sa ne gandim unde innoptam, avem doua optiuni : Pepelina (mai aproape de pestera) Dve Mogili (putin mai departe, dar in drum).

Ce-a de a doua zi ne poarta catre primul punct de interes, cetatea Cherven (e un loc foarte fain de photoshooting  pentru muzele noastre pe doua roti). Also, in martie copacii sunt plini de impletituri ros/albe si martisoare. Se vede frumos. De aici, traseul de intoarcere este cuminte pe asfalt, aproximativ 55 km pana in Giurgiu la gara.

Bineinteles, acestea sunt niste informatii mai mult pentru o directie, de obicei turele din Bulgaria au fost cu peripetii si nu am respectat programul mot-a-mot. Spre exemplu, in 2018 am intrat intr-o padure de spini, in care am inaintat 1 km in 2 h. In 2017 am ramas fara leve si mancare si ne-am abatut de la drum sa nu murim de foame. In 2016 am intalnit un grup de couchsurferi veniti din toata europa cu care am ramas sa petrecem peste noapte in alta localitate decat ne propuseseram.

So yeah, cam asta este despre tura de primvara din Bulgaria. Editia IV anul asta. :)