Radroute in Eisenbrod, Liberecký kraj, Tschechische Republik

Železný Brod - Jizera - Ještěd

150 km a 3.060 výškových metrů náročnější okruhové trasy  po celkem dobrých  zpevněných  cestách  Jizerskými horami a přes Ještěd,   která začíná a končí v Železném Brodě.  Trasa  je  optimální pro  trekové kolo.

Z Železného Brodu  vyjíždíme  po  silnici  směr  Horská Kamenice  po  C4248,  za  obcí Malá Horka  vlevo  přes Jirkov a opět po C4248  a za obcí Jílové  vpravo a sjíždíme  do Navarova a stále po C4248 vystoupáme do Lhotky  a přes  Zlatou Olešnici vystoupáme  do Příchovic  a tam vlevo  přes  Světlou, Pustiny a Dolní Polubny  vystoupáme  k vodní nádrži Souš a po silnici č. 290 kolem nádrže a pak vlevo a po magistrále  C22  objíždíme  horu Jizeru  až  k rozcestí kde je  putika Knajpa (možnost občerstvení)  a  tam  rovně  přes kopec Na Kneipe  a  na  úbočí  Smedavské hory  a  tam  vpravo  opatrně  sjíždíme  krátký  úsek pro  pěší  po Tžluté  k  říčce  Bílá Smedava,  přes  říčku na  rozcestí a  s opatrností  sjíždíme až  k silnici č. 290  kde je parkoviště  a hospoda.

Vlevo  po silnici č. 290  podél říčky Smeda  sjíždíme   do  Hejnice   a  tam vlevo  do  Ferdinandova  a po  C3006  lesní cestou  až k silnici, kde je  hezká hospoda  a možnost občerstvení,   na silnici vlevo a sjíždíme  přes Oldřichov a Jeřice  do Chrastavy,  podjet  silnici č. 35  hned za ní   vlevo  přes Andělskou Lhotu  vystoupáme  Kryštofovým údolím  až do sedla  a sjedeme  do Křižan  a vlevo  a  vystoupáme  Semerinkem  na  Výpřež - Tetřeví sedlo  a  zde vpravo  a kolem parkoviště   vystoupáme  až na  Ještěd.  Zpět  sjedem k parkovišti,  vlevo a Semerinkem sjíždíme   rovně   do Světlé  a pokračujeme  do Českého Dubu,   vlevo  přes  Hodkovice  vystoupáme   do Rychnova u Jablonce  a  hned na začátku města  vpravo,  v Pulečný  vpravo a pak vlevo  a  opět vpravo  a  sjíždíme do údolí  a první odbočkou  vlevoi   a přes   Mukařov  sjíždíme  údolím    až  k silnici  č.  10,  zde  vlevo a  zpět  do Železného Brodu.