Radroute in Bărbăteşti, Judeţul Vâlcea, Rumänien

Circuit: Barbatesti - Patrunsa - Pahomie - Jgheaburi

Conditii: uscat si foarte cald afara.

Am plecat din Barbatesti spre Schitul Patrunsa. Dupa cativa kilometri de drum forestier (pana la o constructie cu multe cruci, aducea tot a biserica sau manastire) se face la dreapta o zona destul de lunga de push bike (sau mai degraba de carat in spate, ca poteca e foarte ingusta si nu ai loc pe langa bicicleta). Apoi panta se mai domoleste si pe alocuri se mai poate si pedala. Pe portiunea asta (Barbatesti - Patrunsa) cred ca e bine sa fie uscat, altfel e foarte greu de urcat cu bicicleta in spate.

Odata ajuns la Patrunsa, lucrurile s-au schimbat. Sunt potecute pe care se poate pedala, sau merge la push bike atunci cand panta e prea mare. Dar nu dupa multa vreme o sa dati intr-un drum forestier si de acolo lucrurile se simplifica.

Am trecut repede de Pahomie, am ajuns in Cheia (aici am dat de asfalt), Am mers apoi catre Pausesti-Maglasi si am luat-o pe drumul catre Barbatesti. Eu credeam ca e doar asfalt, dar a fost o portiune de urcat cu pietris pe jos (drumul era in lucru) care pe mine m-a cam obosit, mai ales ca era canicula si ramasesem fara apa.

La un moment dat am vazut un indicator la dreapta catre Shitul Jgheaburi. Drumul era umbros si foarte tentant, asa ca m-am abatut catre Jgheaburi. A fost o portiune de urcat pe drum pietruit, dar frumos si umbrit. Apoi e o coborare destul de abrupta si un pic tehnica catre Schitul Jgheaburi. Acolo am dat de apa si de o maicuta care mi-a dat sa mananc niste bureti cu branza facuti pe plita. Mi-a prins bine pauza. Dupa o urcare scurta (pe alocuri push) si o coborare rapida pe drum forestier am ajuns inapoi la drumul principal, unde in curand am dat din nou de asfalt.

De aici doua urcari si doua coborari pe asfalt m-au dus din nou in Barbatesti. Mi s-a parut important sa ma opresc sa mai intreb oamenii de directie, ca sa nu ratacesc drumul.