Radroute in Csobánka, Pest megye, Ungarn

Pilisi 8-as

Az útvonal: Csobánka - Pilisszántó - Pilisszentkereszt - Két-bükkfa-nyereg - Dobogó kő - Pilisszentkereszt - Csobánka

Különösen alkalmas: Trekking kerékpár számára

Csobánka főteréről indultunk. A falut a Vörösvári úton hagytuk el, ahonnan rátértünk a kék jelzésű elején sóderrel szórt, később földes kerékpár útra. Ez egy trekkinggel igen jól járható szakasz. Volt egy kis eltévedés, felkanyarodtunk a zöld jelzésre, de aztán egy kis erdei összekötő úton vissszataláltunk a helyes útra a Schel-kertnél (lovarda). Ez után a mezőgazdasági gépek és a lovak patkó nyoma miatt a talaj minősége nem az igazi. A trekkiinget igénybe veszi, de a montiknak nem okozott gondot. Pilisszántó előtt jó kis lejtő van. Trekinggel, ha vékony a kerék óvatosan! Montival sima ügy.

Pilisszántót a Kossuth Lajos utcán elhagyva a főúton mentünk Pilisszentkeresztig. Terveztünk keresztül menni a Szurdok tanösvényen, de eltévesztettük a piros jelzésű lehajtót...Majd legközlebb. Szántó és kereszt között voltak a legmeredekebb szakaszok, aki itt túljut azt az út hátralevő részében nagy meglepetések már nem érik.

Szentkereszten keresztül hajtottunk és a Dobogókői úton a két bükkfanyereg irányába vitt az utunk. ~4 Km folyamatosan emelkedik, de nem vészes. Rengeteg az autó és a motoros, ami meglehetősen zavaró.

Két-bükkfa-nyereg - Dobogókő. ~2 Km folyamatos emelkedő a könnyebb fajtából.

Dobogókőn kajálás, dunakanyar nézés.

Dobogókőt a trekkinget nem kímélő kék kör jelzésen hagytuk el keleti irányban, majd átváltottunk a kék re, ami egy betonozott erdei útba torkollik, amin eszméletlen jól lehet lezúgni Szentkeresztig.

Innen a főúton mentünk a Csobánkai leágazásig.

Érkezés a célhoz.

Az út minősége (földút, sóderes és burkolt) és domborzata változatos. Látnivalókban bővelkedik. Trekkingeseknek ajánlom, de az erdei nem kifejezetten bringás szakaszokon óóóvatossaan! Montisok biztos több terepet és downhill-t igényelnének, de azért ők is jól érezhetik magukat.

Két-bükkfa-nyereg

Itt nagyon tutin lehet lemenni!