Radroute in Bot, Katalonien, Spanien

Ruta 02

Bot Batea Vall Major De Bot a Batea El camí s’inicia a tocar de les instal·lacions poliesportives de la vila de Bot, al final del carrer Joan Amades, que connecta directament amb la plaça del poble. El camí és ample, ja que és utilitzat per anar a Caseres. Mig quilòmetre més endavant deixem l’antic camí de Batea i anem pel camí d’Almudèfer (pista de Bot a Caseres). El trajecte, inicialment planer, es fa més rost a mesura que ens acostem a la serra de Pesells. Al coll de la serra de Pesells seguim el camí de carena en direcció Nord. Des d’aquí gaudim d'una espectacular vista de Bot, amb l’Agulla al fons. El paisatge és d’ametllers i oliveres entre bosquines de pi blanc. Durant més de dos quilòmetres continuem pel camí mil·lenari que unia Batea amb Horta, tot resseguint la serra de Pesells. En la confluència amb la serra de la Botja ens trobem amb la carretera N-420, des de la qual divisem tota la Vall Major i el Massalucà, amb Aragó al fons. En dies clars podem distingir també Batea, la Pobla i Vilalba. Agafem durant un quilòmetre la carretera. El final d’aquest tram, sempre amb una vista excepcional, es reconeix una esvelta torre de guaita contra incendis situada al mas de Camilo. Des d’aquí s’agafa el camí d’Almudèfer a Batea on, en poc menys de tres quilòmetres abans d’arribar a Batea, i a tocar del Mas de Figueres, ens trobem amb la bassa de les Forques. La bassa és de dimensions considerables. Tota ells està encerclada d’un mur de pedra seca, i disposa d'una escala també d’obra. A Batea s’hi arriba vorejant el turó del Calvari De Batea al límit amb Aragó Sortim de Batea pel mateix itinerari que ho fa el camí de Sant Jaume de l’Ebre: el camí del Peiró. Trobem la sènia de Figueres amb el seu majestuós xiprer, signe d’acollida. Seguim uns metres i en la bifurcació amb el camí de Vallbona hi ha les restes de la Creu Coberta o de la Vall Major: Poc després trobem un camí que ressegueix la vall per l’altre vessant En aquest tram podem fer-nos una idea del panorama que predomina a tota la Vall Major: vinya extensiva cultivada en grans extensions.