Radroute in Sasca Montană, Judeţul Caraş-Severin, Rumänien

Cheile Nerei trail Sasca Montana - Lacul Ochiul Beiului - Cascada Beusnita - Cascada Vaioaga - La Tunele - Sasca Montana (ADE 170)

Lungime traseu – 39,5 km. Offroad /drum pietruit – 23 km; asfalt /placi de beton -  16,5 km

*** descriere, harta & photos by FB page "Green trails MTB outdoor-fun"

Durata: 6h in my case, ritm sustinut dar cu pauze dese admiring landscapes, photos, lunchbreak

Primii 12 km nu sunt offroad, ragaz sa iti asezi ritmul pentru forestierul din chei. Din satul Socolari se intra pe foresteirul pietruit ce te urca usor pe coline, iar nu mult dupa intrarea in padure incepe coborarea spre lacul Ochiul Beiului. Este un forestier pe care l-am gasit foarte potrivit pt. bike, destul de lat, cu o textura bine inchegata piatra /pamant, mie mi-a placut fain la pedala.

Trailul prin padure este o placere – insotit de sunetul apei ce curge prin decorul verde, racoros. Mic si cochet lacul Ochiul Beiului, iar dupa trecerea lui pe cele doua podete mici din lemn poate fi cam tricky sa gasesti rapid continuarea trailului spre cascada Beusnita; imediat dupa al doilea podet, am urcat abrupt cca. 5 metri pe stanca, iar in acel loc, pe partea stanga a firului de apa ce coboara dinspre cascada, am luat-o prin stanga panoului albastru cu “Valea Beusnita” si am ales trailul ce urca destul de inclinat, sa zic cca. 60 metri de pushbike (nu prea-s ciclabili nici la retur), dupa care drumul continua lin pana la apa, pe care nu am traversat-o ci am tinut stanga si in cateva zeci de metri am ajuns la cascada Beusnita. De aici retur spre lacul Ochiul Beiului si continuarea forestierului pietruit spre pastravarie si cascada Vaioaga.

La Tunele este un tronson tare fain de cca. 2 km (intre primul tunel si pana la stalpul cu indicatoare, unde incepe forestierul spre Sasca Romana) care este strabatut pe o poteca ce te plimba pe marginea stancilor de insotesc raul Nera, portiune dupa care drumul continua pe forestier. In cei 2 km trailul te poarta in mare parte sus pe marginea stancii (nu este ciclabila aceasta portiune, dar cu grija am putut cara bicla cu mine), cu o scurta incursiune, oarecum ciclabila, jos pe malul raului.

Pe aceasta varianta de harta uploadata insa, nu am facut decat cca. 300 metri din cei 2 km ai sectiunii La Tunele, intorcandu-ma si incercand sa vad ce variante in padure concureaza cu portiunea de stanca (banda rosie) din La Tunele. Nu as zice ca in cazul meu varianta de schimb ce am gasit-o a fost mai easy, caci cei cca. 2 km din padure (cruce galbena, urmata de punct rosu) pe care i-am facut dupa portiunea de asfalt de pe DJ 571K au fost neciclabili in marea lor parte, sau in fine nu cu hardtailul meu – poteca de pamant dar, in opinia mea, nu potrivita pt. bike, insa aici am surprins intr-un mic crang – o caprioara de toata frumusetea. Dupa acesti 2 km pe care ii vazusem ca varianta de inlocuire pt. trailul tricky din La Tunele, am intalnit forestierul marcat banda rosie ce venea din La Tunele si mergea spre Sasca Romana - o placere sa pedalez pe el. Am trecut raul Nera pe podul ingust, suspendat, leganat, cu podea din scanduri din lemn – o senzatie originala sa-l traversezi – si asa am ajuns la capatul unei ture pe care am savurat-o pe deplin, foarte relaxanta, imagini frumoase, aer curat.

Tura facuta in mai 2020. Bike type: MTB XC hardtail (nu este E-bike). Marcaj traseu: cruce rosie din satul Socolari pana la intersectia cu forestierul ce leaga lacul Ochiul Beiului de La Tunele; banda galbena din acea intersectie pana la lacul Ochiul Beiului; in continuare, cruce rosie pana la cascada Beusnita si inapoi pana la lac; banda galbena pe forestierul dintre lacul Ochiul Beiului si La Tunele. De aici am continuat cca. 2,3 km pe drumul asfaltat DJ 571K, de unde am facut stanga in padure pe poteci turistice – prima cu marcaj cruce galbena, dupa care am continuat pe marcaj punct rosu pana la intersectia cu forestierul cu marcaj banda rosie – pe care l-am urmat pana in Sasca Romana; din Sasca Romana am parasit trailurile offroad, ajungand pe DC 54 in Sasca Montana.

Acces auto. Eu am ales traseul Bucuresti – Pitesti – Craiova – Orsova. Dupa satul Plugova, am iesit de pe DN 6 si am continuat pe DN 57B pana in Oravita. Din Oravita pana in Sasca Montana calitatea drumului scade, incepi sa faci slalom printre gropi; am continuat pe DN 57 nu mult dupa satul Racasdia, dupa care am facut stanga intrand pe DJ 571 pana in satul Sasca Montana.