Penedés

Penedés

Una ruta ciclista de 5 etapas, comenzando en Sant Sadurni d'Anoia, Comunidad Autónoma de Cataluña, Spain.

Visión General

Acerca de esta ruta

Este tour en bici tiene 5 etapas y una longitud total de 326,2 km.

5
Rutas
-:--
Duración
326,2 km
Distancia
---
Velocidad Media
4527 m
Ascenso
4533 m
Descenso
Alric F.
Alric F.

creado hace hace 2 años

Penedés

Etapas de este tour

Todas las 5 etapas de este tour pueden abrirse en el mapa o en la app de Bikemap para más detalles, donde puedes ajustarlas en el planificador de rutas o descargarlas como archivo GPX o KML. Úsalas como plantilla para planificar tu propio tour, o deja que Bikemap te guíe directamente por ellas.

11

Penedès 360 Gravel The Original - Etapa 4: Sant Sadurní d'Arnoia - Vilafranca del Penedès

Ruta ciclista en Sant Sadurni d'Anoia, Comunidad Autónoma de Cataluña, Spain

Últim tram, i el més curt. Des de Sant Sadurní d'Anoia, pràcticament tot el tram va direcció sud, resseguint la part de llevant del Penedès. Després d’haver recorregut tot el centre, sortirem de la vila pel sud i de seguida agafarem la Via Augusta, que ens farà travessar la riera de Lavernó per anar a buscar i travessar les vies del tren. Tot seguit agafarem carretera sense desnivell i després de passar l’autopista, ja a Lavern, passem per l’estació de tren de Lavern - Subirats, que acull l’Oficina de Turisme i un pràctic hub per a bicicletes. Continuarem pel carril bici, en pujada suau, que després de poc més d’un quilòmetre deixarem per agafar un camí que ens portarà a Sant Sebastià dels Gorgs, amb parada obligada al seu interessant monestir. A partir d’aquí tenim l’últim tram de pujada, tota per asfalt, que passant per Avinyonet ens portarà a Gunyoles. Aquí, si ens queden forces, podem arribar al Miravinya el Circell, que té una vista privilegiada sobre el Penedès i el Massis del Garraf. Seguim trobant, com en tot el recorregut, cellers que ens obliguen a girar el cap i admirar la imbricació de l’arquitectura en el territori. Ara, ja amb vistes sobre tota la comarca, comença un descens molt rodador i ràpid, que ens acostarà a Sant Pere Molanta i ens portarà a entrar per l’est de Vilafranca del Penedès tot passant pel centre històric.
24,4 km
Distancia
319 m
Ascenso
300 m
Descenso
Penedès 360 Gravel The Original - Etapa 3: Torrelles de Foix - Sant Sadurní d'Anoia
AsfaltadaSin asfaltarGravaSuelo
Penedès Turisme
8

Penedès 360 Gravel The Original - Etapa 3: Torrelles de Foix - Sant Sadurní d'Anoia

Ruta ciclista en Sant Martí Sarroca, Comunidad Autónoma de Cataluña, Spain

Com que partim del punt més alt del recorregut, aquest tram té, inicialment, més parts de baixada. I també és el tram més llarg. Des de Torrelles de Foix fins a Guardiola de Font-rubí recorrerem bàsicament pistes molt rodadores, i a partir de Guardiola, carretereta tranquil·la que ens portarà fins a les Casetes d’en Raspall. Tornem a camins i pistes per la part plana del Penedès, amb cellers aquí i allà i el Miravinya de la Cadira, interessant punt d’observació de la gran extensió de vinyes, fins a l’alçada d' El Pla del Penedès, on tornem a agafar carretera: durant un quilòmetre amb una mica més de trànsit i a partir d’allà més tranquil·la, fins que ens desviarem per un camí que ens portarà a Can Rossell de la Serra. Seguirem per carretereta fins a una de més transitada, per on haurem de circular uns 600 metres i des d’on agafarem una pista amb vistes a Montserrat que ens farà travessar el riu de Bitlles, que anirem resseguint gràcies al Camí del Riu. Aquest camí fluvial ens portarà a travessar l’Anoia per una passera, que ens donarà entrada a la pujada als Espiells. Sense arribar-hi i amb Montserrat encara més a prop, anirem per pistes rodadores i camí fins a Sant Joan Samora, el punt més nord-oriental de la ruta i destacable per la seva capella. Tot seguit, direcció sud per, després de travessar les vies del tren, arribar un altre cop a l’Anoia, que resseguirem contracorrent, per un GR creat sobre l’antiga Via Augusta romana. Cal destacar en aquest punt la font del Claro, al costat de l’Anoia. Després d’un tram de carretera i camí bo arribarem a Espiells, amb la seva destacable església i l’escola de Viticultura i Enologia, que encerclarem per començar a baixar tot seguit. Després de resseguir l’Anoia una estona, l’haurem de travessar. Si no ens volem mullar els peus, hi ha uns pilars a mode de passera que ens permetran sortir del pas ben secs. I d’aquí a Sant Sadurní d'Anoia, tot asfalt; això sí, en una pujada constant que ens demanarà reposar energies a la capital del cava. Molt recomanable aprofitar-ho per anar a visitar el Cava centre, Centre d’Interpretació del Cava.
62,2 km
Distancia
892 m
Ascenso
1102 m
Descenso
Penedès 360 Gravel  The Original - Etapa 2: Sant Jaume dels Domenys - Torrelles de Foix
Asfaltada
Penedès Turisme
4

Penedès 360 Gravel The Original - Etapa 2: Sant Jaume dels Domenys - Torrelles de Foix

Ruta ciclista en San Jaime dels Domenys, Comunidad Autónoma de Cataluña, Spain

Aquest segon tram ens porta a resseguir, sense entrar-hi, la part muntanyosa del NO del Penedès, per tant, és un tram que sobretot va pujant. Sortim de Sant Jaume dels Domenys i fem una petita volta per carretera i camí asfaltat entre vinyes per assedegar les ànsies paisatgístiques, patrimonials i socials de la ruta. A partir d’aquí anem mirant amunt, primer per un petit tram de carretera i després per pistes bones i camins rurals asfaltats fins a arribar a l'església de Sant Sadurní de la Marca, sota l’empara del Castellot, des d’on es domina amb la vista tota la plana. Aquí comença un tram llarg d’asfalt que ens portarà fins a Vilobí. Entremig, una església preciosa en un lloc privilegiat que conserva encara el nom llatí: Sant Pere ad Víncula. A Vilobí ens hem d’entretenir amb els pèlags del Parc dels Talls , resultat brillant de la intervenció humana barrejada amb els condicionants meteorològics i naturals. D’aquí cap al final del tram, alternarem parts d’asfalt amb camins en bon estat. Des de Sant Martí Sa Roca, que destaca pel Conjunt Monumental de Sarroca enlairat sobre el poble, anirem més o menys resseguint la riera de Pontons fins a arribar a Torrelles de Foix, el punt més elevat de tota la ruta (367 m).
34,2 km
Distancia
576 m
Ascenso
409 m
Descenso
Penedès 360 Gravel The Original - Etapa 1: Vilafranca del Pendès - Sant Jaume del Domeny
MTBAsfaltadaSin asfaltar
Penedès Turisme
13

Penedès 360 Gravel The Original - Etapa 1: Vilafranca del Pendès - Sant Jaume del Domeny

Ruta ciclista en Vilafranca del Penedès, Comunidad Autónoma de Cataluña, Spain

Aquest tram és el que ressegueix el límit sud de la ruta. Tot i que inicialment va cap al nord, per anar a buscar la Granada i les Cabanyes. Va tota l'estona per pistes i camins entre vinyes fins que arribem als Monjos, un dels punts per on es creuen les grans vies de comunicació que travessen el Penedès. Fins que no travessem la via del tren, ja a les envistes del Castell de Penyafort, anirem alternant asfalt amb carril bici. Mentre voregem aquest límit sud per anar a buscar el castell de Foix, transitarem per un camí rural asfaltat encisador, amb la vinya com el decorat més adequat. També impacta la visió del pantà de Foix, com un gran oasi que acompanya la bellesa de l’entorn. Aquí comença el recorregut per la part més meridional de la ruta. Pistes bones sense desnivell fins a Sant Jaume dels Domenys. Recordeu que al llarg de tot l’itinerari hi trobareu allotjaments de tota mena, adequats a les vostres necessitats.
42,8 km
Distancia
478 m
Ascenso
463 m
Descenso
Penedès 360 Gravel - The Original Ruta completa
MTBAsfaltadaSin asfaltar
Penedès Turisme
24

Penedès 360 Gravel - The Original Ruta completa

Ruta ciclista en Vilafranca del Penedès, Comunidad Autónoma de Cataluña, Spain

Des de temps immemorial els humans hem sentit la necessitat de descobrir el que ens envolta, viatjar, provar, veure nous espais, tenir noves experiències. Això és la Penedès 360: un recorregut pel territori que ús acostarà a entorns desconeguts, a camins insospitats. La proposta cus el territori, d’aquí les ziga-zagues que hi trobareu, des de llevant fins a la part més occidental, passant per la plana del Penedès. La idea és resseguir amb bicicleta els pobles, els disseminats, els cellers, les ermites per camins, carreteretes tranquil·les, pistes que us portaran a vinyes encisadores, amb Montserrat emmarcant-les com a decorat omnipresent. No hi ha dificultats tècniques i el recorregut és cent per cent ciclable, tot i així us recomanem que us ho prengueu com un petit viatge que cal anar assaborint, aturant-vos a mirar l’arquitectura popular que anireu trobant, a retenir els diferents tons de verd, o ocres, en funció de l’època de l’any. A més, hi trobareu recorreguts addicionals, que us portaran a algun celler, a un castell, a un mirador... Aprofiteu-los! La ruta està dissenyada per fer amb una bicicleta de gràvel o similar i, lògicament, també una e-bike de muntanya és una bona opció. El recorregut no té dificultats tècniques: hi ha molts trams de camí rural asfaltat i pista rodadora, tot i que hi ha algun enllaç de camí més trencat. Recordeu que al llarg de tot l’itinerari hi trobareu allotjaments de tota mena, adequats a les vostres necessitats, que us ajudaran a fer la ruta per etapes, que heu de dissenyar en funció de les vostres capacitats i interessos.
162,6 km
Distancia
2262 m
Ascenso
2259 m
Descenso