Radroute in Žacléř, Královéhradecký kraj, Tschechische Republik

Žacléř – Stachelberg – Libečská luka - Žacléř

Libavské (Královecké) sedlo odděluje Rýchory od Vraních hor, resp. Krkonoše od Broumovské vrchoviny. A právě tudy částečně povede zpáteční cesta této trasy. Z Rýchorského náměstí je třeba vyrazit směr Trutnov (cyklotrasa 4081). Z vrcholu stoupání stojí za to na chvíli odbočit a navštívit muzeum i podzemí pevnosti Stachelberg. Ta měla především hájit již zmíněné Libavské sedlo, strategickou přístupovou bránu do československého vnitrozemí. Pak se zase držte značení 4081, které vás povede přes lom, kolem chaty Obešlovka až k rozcestí Za zámeckým vrchem. Tady je třeba se napojit na trasu 4084, vedoucí přes Voletiny až k hlavní silnici Trutnov – Královec. Následuje odbočka vlevo a  komunikace se držte až k velkému viaduktu v Libči. Nelze ho přehlédnout, stejně jako tesně před ním odbočku vlevo. Ta vás zavede až na Libečská luka. Následovat bude cesta podél potoka Ličná, právě místy, které měla mít dělostřelecká tvrz Stachelberg pod dohledem. Právě tudy totiž přírodní podmínky umožňují vstup do vnitrozemí téměř po rovině. Směr držte až do osady Křenov, kde znovu najedete na asfaltovou silnici. Tady stačí zabočit vlevo a přes Prkenný Důl se lze bez problémů vrátit zpět do Žacléře. <br /><br />Důležité body: <br />Žacléř – Stachelberg – Voletiny – Libečská luka – Křenov - Žacléř