Radroute in Jedovnice, Südmährische Region, Tschechische Republik

Jedovnice-Olšany-Jedovnice

První úsek trasy vede po lesní asfaltce. Budete projiždět v těsné blízkosti zaniklé vesnice Bystřec. Doporučuji navštívit - z informačních tabulí se dozvíte spoustu zajímavostí, některé vykopané usedlosti jsou upraveny tak, že je možné je vidět.

Kousek za Bystřecem začíná stoupání k vesnici Bukovinka.

Z Bukovinky (kde je několik možností k občerstvení) pokračujte po silnici směrem na Račice, ze které ve sjezdu cyklostezka odbočuje ostře vpravo odkud následuje další stoupání po lesní asfaltové cestě na křižovatku "U tří javorů". Zde odbočíte mírně vlevo a stále po asfaltce sjíždíte do Olšan. Na kraji lesa u rybníka bývá k možnost zakoupit nějaké to občersvení.

V Olšanech na návsi sledujte směrovky k farmě Bolka polívky (je možné se orientovat i podle modré turistické značky), kde se nabízí další možnost k občerstvení.

Z farmy potom pokračujte sjezdem po silnici přes Habrovany (dbočit vlevo), Nemojany (odbočit vlevo) odtud mírné stoupání do Račic. Dominantou Račic je zámek, který uvidíte po levé straně na kopci - dá se k němu dojet parkem, ovšem samotný zámek je pro veřejnost nepřístupný.

Z Račic pokračujte doprava dále po silnici až do místa, kde cyklostezka s šotolinovým povrchem tuto silnici opouští a pokračuje Rakoveckým údolím směrem na Jedovnice.

Kousek za vjezdem do lesa se cesty dělí a je možno pokračovat kteroukoli z nich. Cesta pokračující rovně vede spíše po okraji louky, cesta odbočující vlevo okrajem lesa ve stínu. Obě cesty v podstatě stále mírně stoupají až do Jedovnic.

Kousek za místem, kde se cesty dělí (vlevo) se nachází místo, které je cílem jarních vycházek, protože zde v tu dobu roste a kvete spousta bledulí.

Pokud jste zvolili variantu cesty po pravé straně údolí je potřeba, jakmile narazíte na rozcestí, kde jsou na stromě pověšeny boty - na památku dávné vraždy ševcovského tovaryše - odbočit přes potok doleva a přes louku se dostat na šotolinovou cestu vedoucí do Jedovnic.

Po chvíli dojedet do místa, kde se šotolinová cesta spojuje s asfaltkou, po které už jste dnes jeli.

Odtud můžete pokračovat po vlastních stopách zpět do Jedovnic, nebo zvolit alternativní zakončení trasy, odbočením vpravo (krátce za vrcholem stoupání) po nově upravené šotolinové cestě na pravý břeh jedovnických rybníků.

Na břehu rybníka Olšovec se nabízí několik možností občerstvení.