Radroute in Castellar del Riu, Katalonien, Spanien

berga

<div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">   .-  1 h 17 min.   --  SANT LLORENÇ DELS PORXOS  --   1.510 m.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  Sant Llorenç és una petita ermita romànica d'una sola nau, sense absis i amb campanar de cadireta. L'ermita està penjada a la punta d'un espadat sobre la vall de Campllong.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  Tornem al pla del davant, que travessem cap a la casa dels Porxos, continuem de dret cap a trobar el PR - que no passa per l'ermita - que ens portarà a una pista molt bona. A la pista deixem el PR, que marxa per l'esquerra. Nosaltres la seguim cap a la dreta i anem a trobar la carretera.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">   .-  1 h 27 min.   --  CARRETERA DELS RASOS  --   1.600 m.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  Seguim la carretera amunt fins que a l'esquerra hi trobem una pista, fem un parell de metres més i seguim un clot amunt ( Aquí trobem unes marques que hem trobat pujant de Castellar de Riu sense passar per la carretera ) i arribem a una pista.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  Seguim la pista cap a la dreta, - les marques que no seguim travessen la pista amunt - i arribem a una casa on hi ha un molí de vent. A la casa deixem la pista, passem pel davant la casa i continuem de pla, per un camí no massa definit, arribem davant una roca que voregem per l'esquerra. Un cop darrere la roca seguim una pista dolenta que ens torna a la carretera.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">   .-  1 h 47 min.  --    CARRETERA DELS RASOS  --   1.690 m.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  Travessem la carretera i baixem uns metres fins a travessar un rec, ens enfilem per l'altra banda – MBL – tot decantant-nos cap a la dreta, primer pel llom i després per dintre un clot, ens enfilem fins a uns grans plans, on a la dreta hi ha una agulla i un pas amb una gran fita.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">   .-  2 h.   --  COMA DELS ANYELLS  --    1.785 m.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  Deixem la fita a la dreta i seguim plans amunt, ara esbiaixant cap a l'esquerra, de dret al coll més baix que es veu dalt la serra. Hi ha trams que seguim un camí clar i altres que anem pel mig d'un clot. El bosc és molt net i a més a més hi ha molts bolets, així entre buscar bolet i caminar per un terra que sembla un jardí arribem a la carena.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">   .-  2 h 20 min.  --     PLA DE L'ORRI  --     1.930 m.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  Ara seguim la carena, de pla cap a la dreta. Trobem el pas de Puigventós i continuem seguint pel cantó cap a l'esquerra fins al cim, on hi ha unes antenes.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">   .-  2 h 35 min.  --     LA TORRETA   --  1.985 m.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  El cim és vèrtex geodèsic, amb una vista molt bona sobre els nostres objectius d'avui i sobre tota la vall.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  Ara comença el tram més complicat. Des del vèrtex mirant la vall, anem uns metres a la dreta i comencem a baixar, es tracta de seguir la carena de pedra que ens uneix amb el roca d'Oró. - MBL o MG – El camí gairebé sempre passa pel sobre els rocs i quan no, passa un xic per l'esquerra. El camí és un xic complicat, tot i que és clar, cal estar atent a les marques. Quan arriba davant la roca hi ha una cadena que t'ajuda a pujar.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">   .-  2 h 48 min.  --     ROCA D'ORÓ   --  1.948 m.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  Al cim hi ha una senyera i un símbol tot estrany. Quant a la vista, molt bona. Fa dues agulles i entre les dues, uns metres a sota, hi ha una gran cova. Hi ha un cable per ajudar-te a baixar-hi. Baixem a la cova, tornem a pujar i baixem la cadena, a pocs metres més enllà trobem un corriol que baixa cap a l'esquerra.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  El corriol, ara ben fresat, baixa força de dret – fites - . Poc abans del coll trobem tres fonts, l'última pocs metres a tocar del coll.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">   .-  3 h 8 min.   --  COLL D'ESTELA  --    1.783 m.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  Del coll, continuem per la carena seguint el filat, que finalment voreja cap a l'esquerra i va a trobar una canal que es puja amb l'ajuda d'un cable, fa un pas estret i comença a vorejar cap a la dreta per assolir el cim.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">   .-  3 h 30 min.   --  COGULLÓ D'ESTELA  --   1.869 m.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">  Al cim hi ha una creu, una senyera i una vista magnífica. Baixem pel mateix lloc per on hem pujat fins al coll d'Estela.</div> <div align="JUSTIFY" lang="ca-ES" style="margin-bottom: 0cm;">   .-  3 h 43 min.  --     COLL D'ESTELA   --  1.783 m.</div>

Ara marxem cap a la dreta, on hi ha una pista. Just quan comença la pista, on fa el clot, hi marxa un camí amb fites que baixa de dret. Aquest camí va travessant diverses vegada la pista que dóna moltes voltes. És un camí on el tram del mig han tallat pins i és força brut, la resta es segueix mitjanament bé. El camí ens porta a la pista enquitranada que va al santuari de Corbera, just on fa el trencant de la pista que hem anat