Radroute in Encs, Komitat Borsod-Abaúj-Zemplén, Ungarn

Tour de Mogyoróska 2014

<div> Sikerült a második tervezett utat is megcsinálni augusztus 8-i hétvégén. Meghajtottam a Mogyoróska Ringet. Nem éppen úgy, ahogy eredetileg is terveztem, de a kör meglett.</div> <div>  </div> <div> Terv szerint Mogyoróskáról indultam volna, de a szállás most Hernádcécén volt. Egy kis, talán 230 fős falucska a Hernád partján. Csendes, nyugalmas. Ide mentünk kettesben pihenni pár napot. Vittük a kerékpárokat is. Oldalbordám nem teker oly sokszor, így vele egy-két 10-15 km-es kis túrát hajtottunk a környéken, a Hernád partján és Boldogkőváraljára meg vissza.</div> <div>  </div> <div> Szóval a terep adott, bicikli is van velem, menni kéne. Péntek reggel, esik az eső. Olyan elég rendesen, ahogy szokott ott a zemplén lábánál. Mit csináljunk? Nézzünk tv-t, olvassunk. Nem túl derűs kilátások. De fél tízkor elállt az eső. Felhők vannak, dörög is még, de hát éppen nem esik. Én nagyon mennék, párom nem igazán. Akkor elosztottuk. Ő marad olvas, én megyek hajtok. Rendben. Gyorsan felpattantam a nyeregbe és indulás. Még vizet is elfelejtettem magammal vinni. Nem baj, nem süt a nap és elég nedvesség van a levegőben.</div> <div>  </div> <div> Indulás Hernádcécéről. Első lakott terület Vizsoly. A biblia házánál egy fényképet csináltam a drótszamárról, majd hajtás tovább. Néha megdörren az ég, de nem esik. Nem süt a nap sem. Igaz meleg van és elég nagy a pártartalom.</div> <div>  </div> <div> Ebben a házban lehet megnézni a vizsolyi bibliát. Most nem mentem be, már megnéztem, igaz akkor még a templomban tartották.</div> <div>  </div> <div> Következik Vilmány, ahol jobb kanyar után kisebb kaptató és érkezés Fony községbe. Fony után volt az emelkedőben pár szakasz, ahol a 10-12 km/órás sebesség is elégnek bizonyult. Felértem a tetőre és úgy döntöttem, a név kötelez, betekertem -begurultam- Mogyoróskára. A kör útvonalát nem érintette, de ha már Mogyoróska Ring lett a hajtás neve, ide is illett betekerni. Igen, csak a kellemes begurulásnak kaptatós emelkedés az ellenkezője. Feltekertem az útra és hajtottam tovább. Regéc után elértem az út első felének a legmagasabb pontját. Huta túrán idáig jöttünk el, innen mentem fel a várhoz. Most innen egészen Tolcsváig lejtmenetben lehet haladni. Óhutáig tényleg nem is kellett szinte tekerni. Erdőhorváti előtti szakaszon pár kisebb 3-5 méteres bukkanó található, de ezek nem játszanak. Tolcsva előtt pár helyen a hegyekről lezúduló reggeli eső szép mennyiségű iszapot hozott magával. Gondolom a Tolcsvai borfesztiválra készülődve több munkás is serénykedett ezeknek a méretes folyékony sártengereknek az eltakarításában. Hát mikor én áthajtottam rajtuk, még igencsak mélyek, és hígan fröcskölőek voltak. Jól beterítettek engem és kerékpáromat is. Hát ilyen előfordulhat azzal, aki eső után megy kerékpározni. Tolcsva után nem mentem ki a főútra, hanem még Tolcsván jobbra fordultam Erdőbényének. Itt megint kezdődött a hegymászás. Rövid szakasz után a szőlőkből az eső által lehozott sár borította az utat. Megint jó fröcskölős szakaszok voltak. Erdőbényén keresztül, végig az aranyosi völgyön. Hol fel, hol le. Nekem nagyon tetszett. Aranyos mellett elhajtva fordultam Boldogkőújfalunak, majd Boldogkőváralja és Hernádcéce következett. 14 óra előtt megérkeztem. Pont az utolsó egy-két kilométeren kezdett el szemerkélni az eső, így éppen nem úsztam meg szárazon. De sármentesen sem.</div> <div>  </div> <div> Visszaérkezve Hernádcécére a Mogyoróska ringről. Kissé sárosan, de nagyon örültem.</div> <div>  </div> <div> Nagyon jól esett ez a hajtás is.</div> <div>  </div> <div> Hajtási idő: 3 óra 22 perc  menetteljesítmény: 75,5 km</div>