Radroute in Pardubice, Pardubický kraj, Tschechische Republik

Pardubice-Choceň-Holice-Pardubice

Pohodová trasa převážně po pevných cestách nebo silnicích s nízkým provozem. Mírně kopcovitá, ale nic hrozného. V případě vlhčího období jsou některé lesní úseky celkem promáčené a techničtější.

Všechny sjezdy jsou v pohodě, jen před Chocní je na místě opatrnost, lesní asfaltka není v nejlepším stavu.

Trasa začíná v centru Pardubic, přes Bubeníkovi sady a další městské části se pomalu dostaneme do lesa mezi Studánkou a Spojilem. Je to jedna z "nejlesnějších" částí lesa. Místy jedeme opravdu jen po pěšince. Spojil projedeme po silnici a opět se dostáváme do lesa. Až vyjedeme před Veskou, tak odtud pořád přírodou až na silnici ze Zminného do Lánů u Dašic, teď pojedeme po silnici přes Lány, Dašice, Prachovice, Dolní a Horní Roveň až do Litětin, kde vjedeme opět do přírody. Pozor je třeba dát na přejezdu silnice I/36, kde občas bývá silný provoz. Po přejetí této silnice přijde největší stoupání na trase. Vystoupáme nad obec Jaroslav, kde překřížíme silnici a vjíždíme do lesa, ze kterého vyjedeme až u Chocně. Příjemná projížďka lesem, cesty většinou pevné a nerozbité. Pouze sjezd do Chocně po lesním asfaltu je poměrně rozbitý. Choceň projedeme ve směru na Újezd, pořád pojedeme po silnici a to poměrně dlouho, nicméně ani v pátek okolo 16 hodiny tady nebyln žádný velký provoz, zato je to šlapání nahoru dolů, ty úseky "nahoru" jsou většinou ostřejší :-) Po silnici pojedeme rovně až do Horního Jeleního, kde odbočíme doprava na Borohrádek. Po cyklostezce 181 odbočíme doleva na Veliny, ve velinách se necháme navést na cyklostezku Veliny - Borohrádek. Po cyklostezce se dostáváme na jedno z nejhezčích míst (spíše pro vlakové nadšence) a to Veliny hlavní nádraží. Jedná se o přístřešek s expozicí o lokálce do Borohrádku a pod. Po cyklostezce přejedeme trať a jakmile to bude možné tak odbočíme vlevo, projedeme lesem a po louce až na silnici směřující k železniční zastávce Holice zastávka. Od přejezdu u zastávky po silnici, dále po ulici Staroholická na křižovatku a odtud rovně po ulici Bratří Čapků rovně, přes Horní a Dolní Ředice, Sezemice a zpět po cyklostezce do Pardubic