Radroute in Ostrava, Moravskoslezský kraj, Tschechische Republik

13. Trojhalí Ostrava - Pustevny - Valašský skanzen Rožnov pod Radhoštěm

Z Ostravy je jednoduchá trasa podél Ostravice přes Frýdek - Místek, kolem Bašky, dál přes Frýdland n. O., Čeladnou. S cykloztezkama bych to nepřeháněl, občas se jede po zámkové dlažbě (dá se tomu vyhnout po hlavní komunikaci). Takže hned z Ostravy ve Starém Městě se napojíme na silnici 477 pře Vratimov a dál přes ziňované obce. Z Frýdlantu se pojede ulicí Hlavní. Z Čeladné vede horská silnička se zákazem pro motorová vozidla. Na Pustevny se dá jet buď kratším úsekem přes Kunčice p. O. do Trojanovic (odtud pak horský asfaltce až na pustevny - zákaz motorových vozidel) nebo pokračovat do Rožnova p. R. (příliš dlouhý úsek). Jinak u hotelu Ráztoky je lepší projet zákazem vjezdu pro mot. voz. a pokračovat po asfaltce dál. U lomu Ráztoka vede stezka pro MTB. Akorát manuál organizátorů má evidentně jiný názor a považuje to jako za cyklostezku, po které se dá jet. V tom případě by se setrvalo v jízdě od lomu Ráztoky (doprava) a hned na Pustevny po cyklostezce. Další alternativa je Čeladná přes Podolánky (z druhé strany masivu). Otázkou pořád je kvalita horských asfaltek (nelze pořídit street view), ta rozhodne, zda se dá jet kratšími úseky, nebo to objíždět přes Rožnov.

Do Rožnova se sjede asfaltkou (Radhošťská) a přijede se dolů do autocampu na křižovatku s hlavní silnicí (odtud je skanzen cca 500 m). Nebo sjízdnější varianta po silničce do Prostřední Bečvy.Další variantou je jet přes sedlo Pindula (asi i chata) a po hlavní do Rožnova.