Radroute in Burgas, Burgas, Bulgarien

Обиколен маршрут Атанасовско езеро

Кръгов маршрут, преминаващ покрай цялото езеро: започва от паркинга в края на Морската градина по велоалеята до Солниците и оттам по асфалтовия път под детелината (Каблешково-Солници) продължава по павирания път преди този за солници север. След края на павирания път има уширен асфалтиран участък (зад няколко промишлени сгради) – хващате наляво и следвате черния път до следващото му включване в асфалтовия път (покрай Утайника) докато се свърже с остър завой наляво към основния асфалтов път за кв. Рудник. Тук след 700 м е много важно да не пропуснете отбивката наляво след Римския мост и покрай тръстиките по черен път да се отправите към дигата, която ще ви отведе до кв. Черно море. Отново наляво покрай мрежестата ограда карайте до предприятие Вая (точно срещу вас, където има опасност и от пуснати кучета), а след това покрай кучкарника се отправете към чешмата за водопой на животни. След нея хванете пътя вляво, по-близо до езерото и карайте само направо до … Оттук вече пътят минава през нивите само направо в посока града докато стигнете до обекта на ВиК и после до кварталчето с вили и автосервизи. Минете по горната му страна, а после надясно хванете асфалтовият път, който ще ви отведе до Кауфланд, откъдето по велоалеята на кв. Изгрев може да влезете в парк езеро и да достигнете до паркинга на Капани. Техническата трудност е сравнително ниска, защото се кара предимно по хубави черни пътища и асфалт. Като физическо натоварване карането е достатъчно сериозно, поради голямата си дължина, но без да е прекалено тежко или изтощително. Надморската височина в началото на маршрута е на морското равнище, в средата се издига до 200 м. При все това по пътя има множество леки междинни изкачвания, както и равни участъци, разнообразяващи карането. По-предизвикателни са пуснатите кучета на места, както и множеството бодили, бабини зъби и др. които предизвикват пукане на гуми и е задължително да сте подготвени с лепенки и инструменти. Освен това е добре маршрутът да не се минава самостоятелно, заради опасността от кучета (особено в близост до кв. Черно море). Изходна точка: Паркинг на Капаните, Морска градина Дължина: 30,2 км Обща денивелация: 240 м Ниво на техническа трудност: ниско Физическо натоварване: средно Продължителност: 2-4 часа, в зависимост от темпото Вода: 2 л, няма чешми с питейна вода (само за водопой) до кв. Черно море и по дигата откъм езерото Храна: за 3 часа Терен: - асфалт – 12,40 км -черни пътища –17,80 км Гледки към: - морето - Атанасовско езеро - гр. Бургас Маршрутът преминава през Натура 2000 зона Атанасовско езеро, около поддържания резерват Атанасовско езеро и през защитена местност „Бургаски солници“ Линк към GPS трак Линк към профила на маршрута Автори на снимките