Radroute in Zwittau, Pardubický kraj, Tschechische Republik

Svitavy - Bystřice nad Pernštejnem - Letovice - SY

154 km  a  2.580 nastoupaných mestrů   náročnější  okruhové trasy velice hezkou  krajinou   s  táhlými stoupáníni  i  prudkými výjezdy  a   náročnějšími sjezdy,   po  dobře  zpevněných cestách, většinou asfaltových, optimální pro trekové kolo (nevhodné pro silniční).

Začátek i konec trasy je ve Svitavách,  parkoviště v sídlišti  u obchodu  při  výjezdu  směr Brno.  Vyjíždíme  po C4022  podél  říčky Svitava  (souběžná silnice  s č. 43)  do Hradce nad Svitavou, kde odbočíme  vpravo  a přes Radiměř  vystoupáme  na Paličský vrch,  zde   vlevo   do Stašova, vpravo  do Jedlové a po C5085  před  Hartmanice  vystoupáme na vrch  nad  obcí Trpín,  kde  jsou pozůstatky  Švédských šancí    a  je zde  památník  obrany Čech proti Turkům,  sjedeme do Trpína a  přes  Olešín   do Křetěnova a  vpravo  k  silnici č. 387, vpravo  do obce  Vír,  vlevo  po silnici č. 388   vastoupáme  a    sjedeme  do  Bystřice nad Pernštejnem,     rovně   přes  silnici č. 19  do  centra města  a na náměstí,   kde  u  Mariálnského  (morového? ) sloupu   prodávají   vynikající   zmrzlinu.   Po občerstvení  se  z náměstí  vracíme  kousek  zpátky   a  pak   vpravo  přes  říčku Bystřici  do  obce  Bratrušín  a dál  přes  Všechnov   do Kovářové   a  náročnějším   prudším sjezdem   sjíždíme  do  Nedvědice.   V Nedvědicích   vidíme  vpravo  na  kopci   hrad  Pernštejn  kolem kterého vede C1.    Pokračujeme  na  Černvír,  kde je   krytý  dřevený  most    ze  začátku 18. století,   kterým  projedeme  vlevo přes  Svratku  a  vystoupáme  do Skorotic  a  sjíždíme    a  odbočíme  do    Chlebské (kde  je   evropský  přírodní  chráněný  unikát,  při skončení zimy zde  v Údolí Chlebského potoka  kvetou obrovská množství  bledulí.   Prudkým  výjezdem  vystoupáme   k hospodě  a  vpravo a pokračujeme  směr  Hodonín  a dále  stoupáme   a na vrcholu  odbočíme  vpravo   do Černovic,  vlevo do Tasovice  a  vpravo  po C5142  do Hluboké u Kunštátu a    dále  sjedeme  do Kunštátu,  v pravo  po silnici č. 19 až na náměstí a  tam  rovně (vlevo)    a kolem  Jeskyně Blanických rytířů  a  přístupu k Buriánově rozhledně Na Milence   do  obce  Rudka, vpravo   přes  Zabludov  do Letovic,  přes  řeku  Svitavu  a  kruhový objezd  přes  silnici č. 43  rovně   po C5147  do Kladroubek  a  přes Vaňovice  do Velkých Opatovic  a vlvevo přes  Bělou  do  Březiny,  vpravo  do Křenova  a  přes  hřeben   do obce Pohledy  a  vlevo    sjíždíme   do  Březové nad Svitavou.   Vlevo  a  přes  silnici  č. 43  sjedeme  k řece  Svitava  ke  sportovnímu areálu   kde  přejedem přes  můstek a  po pěšině   podjezdem  po  železniční  tratí    můžeme  vystoupat   k  Dobře ukryté rozhledně Járy Cimrmana  (na  trekovém kole  se k rozhledně nedá vyjet,  jen pro pěší),   vrátíme  se  zpět   přes  řeku   na  stezku a kolem  sportovních hřišť  jedeme   po C4203  proti proudu  podél   řeky Svitava    do Hradce nad Svitavou   a   dále   až  do Svitav  na   parkoviště,  odkud jsme  vyjeli.