Cycling Route in Poběžovice, Plzeňský kraj, Czechia

Z Poběžovic přes Rybník na Zvon, Pleš, Železnou Huť, do Bělé a přes Hostouň zpět do Poběžovic

Od zámku v Poběžovicích po silnici na Mnichov a před ním odbočit vpravo po trase 2141. Opuštěnou silničkou s dvěma nechutnýma stoupáníma do Šidlákova. Zde na silnici Šidlákov - Rybník. Po vystoupání na horizont pěkné výhledy na masiv Českého lesa a do údolí k Rybníku. Po sjezdu je v Rybníku několik možností občerstvení. Téměř po rovině k odbočce vlevo na Pleš. Strmé stoupání podle potoka, vhorní partii vpravo výhled na vojenskou věž na Zvonu. Na horizontu rovně na bývalý Waldorf a vpravo nahoru cca 1km ke Zvonu. Vrchol je stále uzavřený vojenský prostor, který bývá zpravidla jednou do roka - mezi 1.květnem a 8.květnem - zpřístupněn veřejnosti. Z věže je kruhový výhled. Po sjezdu ze Zvonu následuje další sjezd na bývalou Pleš největší německou vesnici v oblasti - před 2.sv.v. téměř 800 obyvatel. Dnes cca 2 stojící domy, pastviny, rekonstuovaný hřbitov a základy jednoho kostela. Jinak zarostlé rozvaliny. Po červené cca 2km přechod do Němec. Z Pleše po zelené směr Železná Huť. V blízkém okolí další zaniklé osady. Rabov, Václav, Frančina Huť. Ze Železné Huti mírným terénem po opuštěné silničce na Waldorf a dále ke Karlově Huti. Odtud na silnici Železná - Bělá. Po ní do Bělé. Zde kostel a kamenný most přes Radbuzu. Dále po silnici na Hostouň a zpět k zámku v Poběžovicích.