Cycling Route in Humulești, Judeţul Neamţ, Romania

Tirgu Neamt MTB Challenge - Editia I, 2014

Punctul de start: Parcarea de la Parcul Central Tirgu Neamt

Se pleaca de pe strada 1 Decembrie 1918 si se continua cu strada Stadionului care la inceput este la baza padurii si apoi se va iesi in lunca raului Nemtisor (Ozana), urmarind firul acesteia aproximativ 600 m, dupa care se va face la dreapta pe un firisor de apa pana la primul urcus.

Primul urcus are o distanta de aproximativ 800 de metri fiind compus din mai multe portiuni de urcus cu greutate diferita.

Traseul va continua dupa iesirea de la aceasta rampa pe cararea pentru carute spre sat Grosi, trecand prin apropierea izvorului de apa sarata.

Intrarea prin cea dea doua portiune de padure se face cu un urcus pe o distanta de 500 de metri, ca apoi virand spre stanga catre sat Lunca. Drumul se desparte la un moment dat ramanand doar o poteca care te duce catre sat Lunca, portiune de viteza dar deosebit de periculoasa pe partea finala.

Ajunsi in sat Lunca vom face in stanga catre Tirgu Neamt, trecand peste un pod de lemn si tinand cursul apei unde vor fi cateva treceri de apa. O tinem pana in punctul in care traseul se intersecteaza cu prima noastra urcare. In acel punct vom face la stanga dar cea de-a doua urcare va avea alt traseu dar cu aceeasi greutate.

Iesim din rampa intersectandu-ne cu primul traseu si mergem tot inainte catre sat Oglinzi. Coborarea va fi spectaculoasa si mai ales lunga.

Intram in sat Oglinzi si viram dreapta catre statiunea Oglinzi, tinand strada Oglinzi aproximativ 2 km de sosea astfaltata, de altfel singura portiune consistenta din acest traseu.

Viram dreapta spre statiunea Oglinzi din str. Baile Oglinzi, trecand si prin fata Taberei de elevi Oglinzi si incepem urcusul prin padure pentru portiunea spre Monumentul Eroilor.

Dupa monumentul Eroilor drumul va continua catre Cetatea Neamt, drum prin padure care are atat urcusuri si coborari cu diferite grade de greutate..

Ultima portiune este cuprinsa de la Cetatea Neamt si pana la punctul de sosire, care este identic cu cel de plecare. Aceasta portiune este asfaltata dar deosebit de periculoasa avand pante de coborare de 45 grade.