Cycling Route in Sinj, Splitsko-Dalmatinska Županija, Croatia

Sinjski đir

Evo jedna lagana turistička bike ruta. Nekih 20-tak km zaista su za sve vrste biciklista, a osmišljena je tako da se biciklom prođe pored svih važnijih lokaliteta u gradu ili pored grada, bilo da su kulturno-povijesni, sportski, infrastrukturni ili sl. Polazak je iz samog centra grada, točnije od hotela Alkar. Od hotela Vrličkom ulicom dolazite do Trga Kralja Tomislava i crkve Čudotvorne Gospe Sinjske,sa trga desno i prolazite pored muzeja Alke i Alkarskih dvora. Spuštate se legendarnim alkarskim trkalištem do D1 kojom se vozite 100 m. i skrećete desno prema vojarni i bolnici i zaseku Pavići. Dalje se nastavlja preko Radošića uz lijep pogled na sam Sinj i okolicu. Preko Radošića se izlazi na Kukuzovac i D1. A onda povratak samom cestom D1 ( 500 metara) prema Sinju,skrenuti na makadam tzv. Put Ferate, pa laganom vožnjom doći do zaseoka Panza u Brnazama, prijeći preko D1 ceste i pravac Sinjsko polje. Kroz polje makadamom, preko mostića skrenuti lijevo uz lateralni kanal do pilane i "Naprijeda",  pored disko kluba Boss skrenuti na makadam te vožnjom uz sami rub aerodroma /makadam/  jedan km skrenuti lijevo prema Glavicama donjim. U Glavicama izaći na glavnu cestu kod Jelinčića i  Anušića te lijevo prema Sinju. Proći ćete pored igrališta NK Glavice, Mrkanove gostione te na samom ulazu u Sinj skrenete prema stadionu NK Junak koji se nalazi sa lijeve strane, kao i teniski tereni. Malo  iza stadiona sa lijeve strane je hipodrom. Po dolasku na križanje skrenuti desno i prolazite pored BP Lukoil te također sa lijeve strane igrališta ragbi kluba Sinj i NK Tekstilac.Dalje ulazite u sami centar grada te se sa T.K.Tomislava strmo krećete na drevni Stari grad c.c.a 500 metara od trga. Uspon je vrlo zahtjevan i slijedi guranje bicikla pri samom vrhu. Stari grad je u stvari bio utvrda iz koje su se Sinjani branili od napadaja Osmanlija 1715 te čudesno pobijedili 60 000 Turaka koji su se na kraju panično povukli.Legenda kaže da je grad obranila Gospa te je od tada Sinjani štuju kao zaštitnicu grada. Pogled sa tvrđave vrijedan je znoja te će zasigurno "pasti" i lijepe fotografije.