Cycling Route in Otaslavice, Olomoucký kraj, Czechia

krátký okruh: Myslejovice - Žarovice - Drahany - Myslejovice

Jedná se o poměrně krátký 35 km dlouhý okruh. Z Myslejovic do Žarovic vede cesta až na krátké  pár desítek metrů dlouhá stoupání a sjezdy po rovince.Do Křenůvek se dostaneme po státní silnici. Hned po vjezdu do Křenůvek se dáme na prvná křižovatce doleva, mineme kulturní dům a hřiště a opět vlevo se krátkém stoupáním dostaneme nad Křenůvky. Mineme cedule upozorňující na zákaz vstupu do vojenského prostoru (jedná se o úplný okraj vojenského prostoru, který je naprosto bezpečný a šance potkat vojenskou policii jsou téměř nulové). Jedeme stále rovně po asfaltové cestě až dorazíme do Prostějoviček, do kterých vystoupáme po krátkých serpentynách. V Projedeme kolem hostince dolů do obce, kde se dáme na hlavní křižovatce doleva. Kolem rybníků projedeme po nové asfaltce na konec obce. Zde již končí asfalt a následuje kilometrový úsek lesní cestou. Dorazíme k lesní školce Osina, kde narážíme znovu na asfalt. Dáme se doleva a hned asi po 100 metrech odbočujeme na pěknou asfaltku doprava. Tou vjíždíme do lesa, až dorazíme k rybníkům. Projedeme kolem nich a podel potoka, který z rybníků vytéká se dostaneme až do Žarovic. Cestu popisuji detailně, jelikož ji považuji za velmi výhodnou pro cyklisty vzhledem k žádnému automobilovému provozu a krásné krajiny, kterou vede. Jedná se tedy o jakousi výhodnou alternativu ke státní silnici Myslejovice - Krumsín - Soběsuky. Z Žarovic postupuje trasa známým Drahanským kopcem po silnici č.377 až do Drahan. Zde se dáme nově otevřenou cyklostezku do Nových Sadů. Před Novými Sady odbočuje tato trasa do vnitra vojenského prostoru. Jelikož se jedná o již o vnitrozemí vojenského prostoru bez  jakéhokoliv značení, nebudu jej blíže postupovat. Cesta zde vede po trošku rozbité asfaltce a ke konci již po novém koberci, kdyby někoho zajímal povrch a chtěl se sem na vlastní pěst vypravit. Až na táhlý drahanský kopec se jedná o nenáročnou trasu vhodnou pro dopolední, či odpolední projíždku lesy Drahanské vrchoviny.

This cycling route is ideal for: Road bike MTB

You will cycle on the following surfaces: Paved