Cycling Route in Plugova, Judeţul Caraş-Severin, Romania

33. Plugova - Anina - Resita 27 mai 2018

A doua zi de tura in Banatul montan.

M-am trezit foarte devreme, am mers cu masina din Baile Herculane pe culoarul Timis Cerna pana dupa dealul Plugovei. Am parcat masina in parcarea de pe marginea drumului si toata excursia am stat cu grija la ea. La 7:30 plecam cu bicicleta spre Anina - Resita. Vreme superba pana dupa amiaza, peisaj sublim. Intre bifurcatia drumului spre Lapusnicel si Parvova este o depresiune superba, plina de liniste, putin populata, de vis (cinci stele). Casacada Bigar nu a fost mare lucru: este mai mica decat mi-o inchipuiam si foarte comerciala. Cheile Minisului mi-au placut, carosabilul foarte bun. Anina interesanta, gara foarte frumoasa. Padurea dintre Anina si carasova este cea mai intinsa padure virgina de fag din Europa: nu se mai termina ca si drumul care tot urca. Parea ca varful eset aprape dar de fiecare data soseaua o cotea spre alt varf. Norul greu de ploaie parea ca se lasa in urma, spre Anina, dar m-a prins pe platoul spre Carasova (ploaie cu grindina, de vara). Platoul este superb ca si valea Carasovei. Nu am vizitat morile de apa nici de le Eftimie Murgu si nici de la Garliste (cativa km de la Carasova) deoarece ma temeam de ploaie si simteam oboseala drumului. O coborare aparent fara sfarsit spre Resita, pe ploaie care a devenit torentiala apoi cand am ajuns in Oras. Minunat muzeul locomotivelor cu aburi. A iesit soarele seara in Resita. Nopatea am dormit la pensiune ciudata chiar langa Muzeul Locomotivelor, conditii foarte bune, eram la mansarda, dupa sala de gimnastica si bar. Noaptea m-am trezit de latratul cainilor crezand ca cineva vrea sa fure bicla (acum ma ingrozesc cum am puttu s-o las pe strada in fata cladirii doar cu un lant banal). In dealul dupa Carasova, m-a prins din nou ploaia care a continuat slab pana am ajuns in Resita. M-am adapostit sub un cires salbatic de la care am mancat multe cireste foarte bune.