Cycling Route in Bot, Catalonia, Spain

Ruta 09

Bot Almudèfer Sortim de Bot des de l'antiga estació, per la Via Verda en direcció a Horta de Sant Joan. A uns 500 m, ens desviem cap a la dreta, per deixar la Via i baixar a la carretera TV-3301. Seguim a l'esquerra, travessant el barranc del Cullerer per la carretera de Bot a Horta. Tot seguit, prenem a l'esquerra el camí de Caseres a Bot per la vall de les Meloneres. El camí va pujant durant uns 2,5 Km, de forma constant però suau, enmig de vinyes, ametllers i masos. En arribar als peus de la serra de Pesells, comença a pujar de forma decidida, per arribar en 1,7 Km al coll de Bot, després de superar un desnivell de 150 metres i diverses paelles. En sentit de pujada caldrà, segurament, posar el peu a terra més d'un cop, i en el de baixada és recomanable molta prudència i uns frens en bon estat. Mentre pujàvem hem pogut veure, a l'esquerra, Lo Racó de Cabassers de Marany, un indret tancat i frondós als nostres peus. Al coll, ens trobem la cruïlla amb el camí de carena, l'antiquíssim camí de Batea a Horta .Recorrem, des de la seva capçalera, tota la vall de Bot de baixada cap a Almudèfer. La vall és petita, amb suau pendent i molt boscosa. El camí descriu freqüents revolts, cada cop que troba una vall afluent, i està en un estat acceptable sempre que no hagi plogut recentment. Aviat se'ns uneix el barranc de Micolau, encara més estret, i el nostre també redueix la seva amplària i la seva superfície cultivada. Fins arribar a la confluència amb la vall de Gandesa, on hi ha el mas de l'Esteve, no haurem trobat cap mas, ni tan sols enrunat, en 2 Km de camí, i els camps de conreu semblen abandonats. El trajecte, però, és un dels més agradables d'aquesta part de la comarca. A la vall de Gandesa ens trobem amb l'ample camí que també ve de Bot. Ens falten només 600 m de camí pla per arribar a la ruta RT01, de la vall de l'Algars, i al lloc d'Almudèfer.

You can use this route as a template in our cycling route planner so that you donโ€™t have to start from scratch. Customize it based on your needs to plan your perfect cycling tour.