Cycling Route in Sasca Montană, Judeţul Caraş-Severin, Romania

Cheile Nerei MTB Green 35km Sasca Montana - L. Ochiul Beiului - Cascada Beusnita - Cascada Vaioaga - La Tunele - Sasca Montana (ADE 173)

Lungime traseu – 21 km. Offroad /drum pietruit – 23 km; asfalt /placi de beton -  13,5 km

*** descriere, harta & photos by FB page "Green trails MTB outdoor-fun"

Durata: 6h30m in my case, ritm sustinut dar cu pauze dese admiring landscapes, photos, lunchbreak

In aceasta varianta de traseu – am parcurs intregul sector La Tunele de cca. 2km, dupa care am intrat pe forestierul pe care l-am urmat pana la traversarea raului Nera la intrarea in satul Sasca Romana.

Primii 12 km nu sunt offroad, ragaz sa iti asezi ritmul pentru forestierul din chei. Din satul Socolari se intra pe foresteirul pietruit ce te urca usor pe coline, iar nu mult dupa intrarea in padure incepe coborarea spre lacul Ochiul Beiului. Este un forestier pe care l-am gasit foarte potrivit pt. bike, destul de lat, cu o textura bine inchegata piatra /pamant, mie mi-a placut fain la pedala.

Trailul prin padure este o placere – insotit de sunetul apei ce curge prin decorul verde, racoros. Mic si cochet lacul Ochiul Beiului, iar dupa trecerea lui pe cele doua podete mici din lemn poate fi cam tricky sa gasesti rapid continuarea trailului spre cascada Beusnita; imediat dupa al doilea podet, am urcat abrupt cca. 5 metri pe stanca, iar in acel loc, pe partea stanga a firului de apa ce coboara dinspre cascada, am luat-o prin stanga panoului albastru cu “Valea Beusnita” si am ales trailul ce urca destul de inclinat, sa zic cca. 60 metri de pushbike (nu prea-s ciclabili nici la retur), dupa care drumul continua lin pana la apa, pe care nu am traversat-o ci am tinut stanga si in cateva zeci de metri am ajuns la cascada Beusnita. De aici retur spre lacul Ochiul Beiului si continuarea forestierului pietruit spre pastravarie si cascada Vaioaga.

La Tunele este un tronson tare fain de cca. 2 km (intre primul tunel si pana la stalpul cu indicatoare, unde incepe forestierul spre Sasca Romana) care este strabatut pe o poteca ce te plimba pe marginea stancilor de insotesc raul Nera, portiune dupa care drumul continua pe forestier. In cei 2 km trailul te poarta in mare parte sus pe marginea stancii (nu este ciclabila aceasta portiune, dar cu grija am putut cara bicla cu mine), cu o scurta incursiune, oarecum ciclabila, jos pe malul raului. Am trecut raul Nera pe podul ingust, suspendat, leganat, cu podea din scanduri din lemn – o senzatie originala sa-l traversezi – si asa am ajuns la capatul unei ture pe care am savurat-o pe deplin, foarte relaxanta, imagini frumoase, aer curat.

Tura facuta in iulie 2020. Bike type: MTB XC hardtail (nu este E-bike).

Acces auto. Eu am ales traseul Bucuresti – Pitesti – Craiova – Orsova. Dupa satul Plugova am iesit de pe DN 6 si am continuat pe DN 57B pana in Oravita. Din Oravita pana in Sasca Montana calitatea drumului scade, incepi sa faci slalom printre gropi; am continuat din Oravita pe DN 57, iar nu mult dupa satul Racasdia am facut stanga pe DJ 571 pe care am continuat pana in satul Sasca Montana