Cycling Route in Encs, Borsod-Abauj Zemplen county, Hungary

Tour de Mogyor贸ska 2014

<div> Sikerült a második tervezett utat is megcsinálni augusztus 8-i hétvégén. Meghajtottam a Mogyoróska Ringet. Nem éppen úgy, ahogy eredetileg is terveztem, de a kör meglett.</div> <div>  </div> <div> Terv szerint Mogyoróskáról indultam volna, de a szállás most Hernádcécén volt. Egy kis, talán 230 f艖s falucska a Hernád partján. Csendes, nyugalmas. Ide mentünk kettesben pihenni pár napot. Vittük a kerékpárokat is. Oldalbordám nem teker oly sokszor, így vele egy-két 10-15 km-es kis túrát hajtottunk a környéken, a Hernád partján és Boldogk艖váraljára meg vissza.</div> <div>  </div> <div> Szóval a terep adott, bicikli is van velem, menni kéne. Péntek reggel, esik az es艖. Olyan elég rendesen, ahogy szokott ott a zemplén lábánál. Mit csináljunk? Nézzünk tv-t, olvassunk. Nem túl der疟s kilátások. De fél tízkor elállt az es艖. Felh艖k vannak, dörög is még, de hát éppen nem esik. Én nagyon mennék, párom nem igazán. Akkor elosztottuk. 艕 marad olvas, én megyek hajtok. Rendben. Gyorsan felpattantam a nyeregbe és indulás. Még vizet is elfelejtettem magammal vinni. Nem baj, nem süt a nap és elég nedvesség van a leveg艖ben.</div> <div>  </div> <div> Indulás Hernádcécér艖l. Els艖 lakott terület Vizsoly. A biblia házánál egy fényképet csináltam a drótszamárról, majd hajtás tovább. Néha megdörren az ég, de nem esik. Nem süt a nap sem. Igaz meleg van és elég nagy a pártartalom.</div> <div>  </div> <div> Ebben a házban lehet megnézni a vizsolyi bibliát. Most nem mentem be, már megnéztem, igaz akkor még a templomban tartották.</div> <div>  </div> <div> Következik Vilmány, ahol jobb kanyar után kisebb kaptató és érkezés Fony községbe. Fony után volt az emelked艖ben pár szakasz, ahol a 10-12 km/órás sebesség is elégnek bizonyult. Felértem a tet艖re és úgy döntöttem, a név kötelez, betekertem -begurultam- Mogyoróskára. A kör útvonalát nem érintette, de ha már Mogyoróska Ring lett a hajtás neve, ide is illett betekerni. Igen, csak a kellemes begurulásnak kaptatós emelkedés az ellenkez艖je. Feltekertem az útra és hajtottam tovább. Regéc után elértem az út els艖 felének a legmagasabb pontját. Huta túrán idáig jöttünk el, innen mentem fel a várhoz. Most innen egészen Tolcsváig lejtmenetben lehet haladni. Óhutáig tényleg nem is kellett szinte tekerni. Erd艖horváti el艖tti szakaszon pár kisebb 3-5 méteres bukkanó található, de ezek nem játszanak. Tolcsva el艖tt pár helyen a hegyekr艖l lezúduló reggeli es艖 szép mennyiség疟 iszapot hozott magával. Gondolom a Tolcsvai borfesztiválra készül艖dve több munkás is serénykedett ezeknek a méretes folyékony sártengereknek az eltakarításában. Hát mikor én áthajtottam rajtuk, még igencsak mélyek, és hígan fröcsköl艖ek voltak. Jól beterítettek engem és kerékpáromat is. Hát ilyen el艖fordulhat azzal, aki es艖 után megy kerékpározni. Tolcsva után nem mentem ki a f艖útra, hanem még Tolcsván jobbra fordultam Erd艖bényének. Itt megint kezd艖dött a hegymászás. Rövid szakasz után a sz艖l艖kb艖l az es艖 által lehozott sár borította az utat. Megint jó fröcsköl艖s szakaszok voltak. Erd艖bényén keresztül, végig az aranyosi völgyön. Hol fel, hol le. Nekem nagyon tetszett. Aranyos mellett elhajtva fordultam Boldogk艖újfalunak, majd Boldogk艖váralja és Hernádcéce következett. 14 óra el艖tt megérkeztem. Pont az utolsó egy-két kilométeren kezdett el szemerkélni az es艖, így éppen nem úsztam meg szárazon. De sármentesen sem.</div> <div>  </div> <div> Visszaérkezve Hernádcécére a Mogyoróska ringr艖l. Kissé sárosan, de nagyon örültem.</div> <div>  </div> <div> Nagyon jól esett ez a hajtás is.</div> <div>  </div> <div> Hajtási id艖: 3 óra 22 perc  menetteljesítmény: 75,5 km</div>

You will cycle on the following surfaces: Paved

You can use this route as a template in our cycling route planner so that you don鈥檛 have to start from scratch. Customize it based on your needs to plan your perfect cycling tour.