Cycling Route in Viscri, Judeţul Braşov, Romania

Viscri MTB Green 62 km Viscri - traseul VSHT - Mesendorf hills - Saschiz - Bunesti - TransViscri - Viscri (ADE 50)

Lungime traseu - 62 km. Offroad /drum pietruit - 31,5 km; asfalt /placi de beton - 30,5 km

*** descriere, harta & photos by FB page "Green trails MTB outdoor-fun"

Durata: 9h30m in my case, ritm sustinut dar cu pauze dese admiring landscapes, photos, vizitarea bisericii evanghelice fortificate si a satului Viscri, lunchbreak

Tura a avut loc iulie 2018. Bike type: MTB XC hardtail (nu este E-bike)

My favs: --- vizitarea bisericii evanghelice fortificate, a casei printului de Wales si plimbarea prin satul Viscri; --- traseul VSHT (Viscri - Sighisoara Hills Trail) intre km 1,9 - 20,7 si km 25,3 - 31,4

Am inceput tura pe drumul pietruit din satul Viscri -  prin vizitarea casei printului de Wales – aflata chiar in locul de start al turei si a bisericii evanghelice fortificate care gazduieste si un foarte frumos muzeu etnografic (acest detour spre biserica fortificata l-am facut la km 0,9 - fiind singura sectiune in plus fata de map-ul uploadat) si, fara a mai devia de la trail - a satului Viscri.

Dupa aceasta, aproape de iesirea din sat am pedalat pe primul km de trail spre padure (constand intr-o urcare deloc usoara) - care e posibil sa te induca in eroare, nedezvaluind nimic din frumusetea zecilor de km ce urmeaza. Dupa aceasta se intra pe trailul atat de popular numa’ bun pt MTB (single-trail pana unde incepe drumul pe asfalt deasupra Saschizului, exceptand portiunea de forestier de deasupra satului Cloasterf - de  cca. 2 km) - traseul VSHT (Viscri - Sighisoara Hills Trail) - poteca de pamant cu piatra maruntita, dandu-mi senzatia ca bicla curge, pluteste parca prin padure si peste coline - un trail very flowy, unul din cele mai faine si relaxante pe care m-am dat offroad.

Foarte placuta strabaterea acestor frumoase paduri, trailul iese sus pe dealuri in cateva luminisuri lasate de padure - ce ofera privelisti superbe spre colinele transilvanene. Trei poiene mari si frumoase - poiana Stanii (la km 9,2 al turei, intre Viscri si Mesendorf; dupa iesirea din padure in aceasta poiana este un gard electric - ce se intinde pana in zona reintrarii in padure - care delimiteaza spre stanga un teren, astfel ca nu l-am intersectat in vreun punct ci am mers de-a lungul lui pastrandu-l in stanga mea pana l-am depasit), poiana Mesendorf la km 14,7 si poiana Saschiz la km 31,8. Pe la km 13 dinspre Viscri, am continuat inainte in directia Saschiz, lasand in dreapta forestierul ce cobora in satul Mesendorf, dupa cativa km continuand de asemenea inainte la inca doua intersectii cu trailuri ce coborau, prin padure - tot in Mesendorf.

Trailul continua prin padure, eu lasand la un moment dat tot in dreapta si drumul ce cobora in satul Crit iar mai tarziu si pe cel ce duce spre Cloasterf (pe aceasta portiune de trail, Viscri hills - Cloasterf hills, am intalnit caprioare), continuand inainte spre Saschiz. Dupa cca. 31,5 km de la startul turei, trailul din padure m-a scos in poiana mare de deasupra satului Saschiz, loc in care incepe drumul asfaltat ce coboara pana in sat. Din Saschiz am urmat DN 13 pana in satul Bunesti iar de acolo am continuat pe DJ 104L in urcare, spre Viscri - aceasta sectiune de drum Bunesti - Viscri fiind recent reasfaltata (exceptand, in iunie 2020 cand am mai facut tura - cateva sute de metri dupa ce se iese la dreapta de pe DN 13 si inca o bucata de cateva zeci de metri imediat dupa ultima casa din Bunesti), fain tare sa admiri peisajul plimbandu-te pe acest drum.

Pentru mine a fost o tura in care am admirat frumusetea colinelor transilvanene, a padurilor de deasupra satelor sasesti, o bicicleala faina si relaxanta - trailul offroad -  pe care am repetat-o de mai multe ori in aceasta zona.

Acces auto. Venind pe traseul Bucuresti - Brasov  - Rupea, am facut stanga in dreptul localitatii Rupea pe DJ 105A iar in satul Dacia dreapta pe DJ 104L pana in satul Viscri. In varianta in care am venit dinspre Brasov pe DN 13, am facut stanga in satul Bunesti pe drum pietruit pe care l-am tinut cateva sute de metri dupa care am continuat pe DJ 104L (mai este o bucata de drum pietruit de cateva zeci de metri imediat dupa ultima casa din Bunesti), aceasta sectiune de drum Bunesti - Viscri fiind recent reasfaltata.